Del 4

JUSTIN
- borde inte du gå och lägga dig nu? Du har faktiskt skola imorgon ju… sa mamma snällt.
- Jodå, absolut… sa jag lite frånvarande, jag satt vid datorn och chattade med Ryan och Chaz på Ichat. Jag hade precis berättat att jag skulle börja skolan och de överröste mig med frågor som jag knappt hann svara på.
- ’’why?’’
- ’’where?’’ -
‘’CAMBRIDGE?!?’’
Ja, sådana frågor. Jag förklarade så gott jag kunde varför jag skulle gå i Cambridge och inte i Stratford. De blev besvikna men verkade ändå att förstå. Cambridge highschool och Stratford highschool var lite som konkurrenter till varandra, särskilt när det gäller ishockey och basket. När jag svarat på deras frågor och förklarat att jag var tvungen att sova nu så loggade jag ut och stängde av datorn. Jag är inte precis nervös för imorgon, jag är rätt så social så att jag är inte orolig över att bli ensam och så, jag tycker mer att det kommer att bli kul. Tror jag i alla fall… det jobbigaste skulle vara om det går en massa fans där, då blir det jobbigt. Men efter ett tag så borde dom ju tröttna i alla fall. Jag börjar en dag efter alla andra för att det var lite kort varsel att börja idag. Jag ville gärna ha denna dag på mig att njuta av sommarlov och förbereda mig. Nu borde jag i alla fall sova… Ny dag imorgon.
Hannah
När jag kom hem från skolan frågade mamma och pappa precis som väntat hur det hade varit. Jag ville verkligen inte göra dem besvikna så jag ljög och sa att det hade varit bra. De undrade om jag hittat någon kompis men då suckade ja och sa att det bara gått en dag. De skrattade och sa ’’ det är klart, om ett par veckor så har du säkert massvis med vänner!’’ Ja absolut, tänkte jag ironiskt. Sen packade vi ihop våra grejer vilket inte var så jättemycket just nu. Och så begav vi oss med en taxi till motellet. Det låg inte så långt från hotellet och var närmare skolan än vad jag väntat mig. Och själva motellet var också mycket bättre än mina förväntningar. Vi checkade in två rum denna gång, ett till pappa och mamma och sen ett till Hugo och mig. Sen åkte pappa ner till postkontoret och hämtade några av flyttkartongerna som kommit. Två av kartongerna var mina, den ena fylld med kläder (yes!) Och den andra med lite grejer, bland annat min Mac, åh vad jag saknat den! Så jag satte mig på min säng med datorn i knät och skrev ett mail till Emma, det kändes hemskt, men jag ljög faktiskt mot henne också och skrev att allt hade gått bra. Jag saknade henne så mycket så att det gjorde ont. De hade faktiskt gratis WiFi på motellet, dock väldigt slött men alltid något, så jag loggade in på Facebook och kollade runt lite. Jag satte i mina hörlurar och tryckte upp Spotify, jag lät olika låtar bara rullar medan jag satt där och tänkte.
– varför gråter du? Sa Hugo.
Jag ryckte till. Jag märkte inte att jag börjat gråta.
- Det är inget, sa jag och försökte torka mina tårar.
- Då gråter man väll inte? Sa Hugo.
- Nej, eller jo, jag vet inte… sa jag ärligt och såg honom i ögonen. Han var så söt, han såg riktigt oroad ut.
- Hur var det i skolan? Frågade jag.
- Bra, fast jag fattade inte vad någon sa. Sa Hugo.
- Åh, du kommer att förstå snart. Sa jag.
- Jag hoppas det..
- Träffade du några kompisar då? Frågade jag.
- Ja, jag spelade fotboll med några på rasten, det var kul, fast de var inte så duktiga så jag var typ bäst. Sa han stolt. Jag log.
- Vad bra, då kanske du kan börja i laget. Sa jag.
- Ja sa han glatt. - Du då? Sa han.
- Vadå?
- Träffade du några kompisar?
- Nej inte direkt, sa jag ärligt.
- Vad tråkigt, sa han medlidsamt.
- Ja… sa jag.
- Saknar du Emma?
- Ja det gör jag.
Då knackade det på dörren. ’’ Kom in!’’ Ropade jag. Pappa öppnade dörren.
- Hej. Sa han.
- Hej sa Hugo.
- Hejsan, sa jag också.
- Vad bra att du fick din dator så att du kan höra av de där hemma. Sa pappa till mig.
- Ja… sa jag.
- Pappa, när tror du att mina saker kommer? Frågade Hugo.
- Jag vet inte kompis, om någon vecka kanske… sa pappa.
- Men det kanske är dags att ni börjar hoppa i säng nu? Sa pappa.
- Japp! Sa Hugo.
- Ja visst.. sa jag, det var ändå ingen online, inte så konstigt i och med att det var mitt i natten hemma.
Jag sov oroligt den natten. Mardröm efter mardröm avlöste varandra och när jag vaknade med ett ryck en timme för tidigt så var jag genomsvett. Så jag gick upp för att ta en dusch. Jag kände för en kall dusch, så det blev bara en kort på 10 min. Efteråt var jag ganska rastlös så jag kollade på mitt schema för att se vilka lektioner jag skulle ha idag, biologi, matte, svenska, lunch, drama, slöjd och sist idrott. Drama hade jag aldrig haft förut. Jag hoppades på att jag skulle få mitt skåp idag så att jag slapp släpa på väskan mellan varje lektion. Jag loggade in på datorn, men stängde av den efter bara fem minuter för det fanns inget att göra. Jag satte i mitt headset i min iphone 3 och satte igång musiken. Sen låg jag på sängen tills klockan blev halv åtta, då gick jag och väckte Hugo, sen gick vi in till mamma och pappa och åt frukost.
kommentera! :)

Kommentarer
Postat av: Felizia

Längtar till nästa kapitel! :D

2011-09-24 @ 01:33:59
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: F

SVAR; förlåt, vad menar du? Tycker om mer konkret feedback :)

2011-09-29 @ 15:47:13
URL: http://fanficsjb.blogg.se/
Postat av: Josefin

grymt bra! :D <3mmmmmmeeeeer :*)

2011-09-30 @ 14:10:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0